ایسنا: یک پژوهش جدید نشان داد که نوشیدن دو فنجان چای سیاه یا یک فنجان چای سبز در روز خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان کاهش میدهد.
محققان دانشگاه واشنگتن با انجام پژوهشی جدید روی دو هزار زن متوجه شدند که با نوشیدن روزانه یک فنجان یا بیشتر چای سبز خطر ابتلا به این سرطان تا ۵۴ درصد کاهش پیدا میکند.
در پژوهش دیگری هم که توسط محققان انستیتو ملی طب محیطی در استکهلم انجام گرفت معلوم شد که نوشیدن روزانه دو فنجان چای سیاه نزدیک به ۵۰ درصد خطر بروز این سرطان را کاهش میدهد.
در این تحقیقات روی خواص ضد سرطانی هر دو نوع چای تاکید شده است که البته برای کمک به عملکرد قلب و مغز و نیز کاهش میزان کلسترول بد در خون نیز تاثیر چشمگیری دارند.
بر اساس این گزارش، اخیراً محققان از فواید بسیار چای سبز صحبت های زیادی میکنند به طوری که حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می دانند. چای محتوی میزان کمی از ترکیباتی مثل کافئین است. چای سیاه و سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می آیند.
تفاوت دراین است که برای تهیه چای سبز برگها را بخار داده ، گرد می کنند و سپس آنرا خشک می نمایند اما برای تهیه چای سیاه برگها خشک شده، تخمیر شده و برشته می شوند یعنی فرآیند بیشتری به روی چای صورت می گیرد.
هم چای سیاه و هم چای سبز حاوی ترکیباتی هستند که اثر کاهش ابتلا به سرطان های مختلف در آنها دیده شده است. زمانی که چای با غلظتی مناسب دم بکشد ، تنها محتوی نیمی از کافئین یک فنجان قهوه است .
به گفته محققان چای سبز به سبب داشتن انتی بیوتیکی که بیش از ۱۰۰ برابر بیش از ویتامین ث و بیش از ۲۵ برابر بیشتر از ویتامینهای موثر است، به کاهش ابتلا به سرطان کمک و با کاهش کلسترول خون از سکته قلبی جلوگیری میکند و حتی بعد از سکته قلبی نیزاز مرگ سلولها جلوگیری می کند و میزان سلولهای محافظ قلب را افزایش می دهد. این نوشیدنی از پیری جلوگیری می کند و طول عمر را افزایش می دهد. چای سبز در عین حال چربیها را می سوزاند و میزان سوخت و ساز طبیعی بدن را افزایش می دهد و در یک روز هفتاد کالری را می سوزاند.
چای سیاه نیز در سلامت قلب و عروق و پیشگیری از بروز تومورهای سرطانی موثر است.
